SEDA Malaysia komited untuk memperbaiki kualiti perkhidmatan yang diberikan kepada pihak yang berkepentingan.
Piagam ini bertujuan untuk menyokong visi dan misi SEDA MALAYSIA.
LATAR BELAKANG :
MISI KAMI :
SEDA Malaysia komited untuk memperbaiki kualiti perkhidmatan yang diberikan kepada pihak yang berkepentingan.
Piagam ini bertujuan untuk menyokong visi dan misi SEDA MALAYSIA.
Dalam menjalankan peranan dan tanggungjawab kepada orang awam, SEDA Malaysia beroperasi berdasarkan nilai-nilai teras berikut:
MAKLUMAT PROSES STANDARD:
Tarif Galakan (FiT) | Biojisim | Biogas dan Hidrokuasa Kecil: e-Bidaan | Pemeteran Tenaga Bersih (NEM) | Pelabur PV Solar Berdaftar (RPVI) |
Pengumuman pelepasan kuota sebelum pembukaan penghantaran permohonan. | Permohonan kuota: (Siapa cepat, dia dapat) Dari tarikh mula penghantaran dokumen lengkap sehingga pengeluaran sijil kelulusan galakan | Permohonan kuota: Dari tarikh akhir penghantaran e-bidaan sehingga pengeluaran sijil kelulusan galakan | Kelulusan permohonan – dari tarikh penghantaran lengkap dan pembayaran yuran (Tiada bil elektrik tertunggak dan kes pengubahsuaian meter yang masih belum selesai) | Pendaftaran baru dan pembaharuan (dari tarikh penghantaran lengkap sehingga penerbitan di laman web SEDA) |
BILANGAN HARI (MENGIKUT KALENDAR) | ||||
60~90 | 21 | 110 | 10 | 14* |
Pemberi Perkhidmatan PV Berdaftar (RPVSP) | Kualifikasi Pengeluar dan Pembuat Tempatan (LMA) di bawah mekanisme tarif galakan (FiT) | Laporan langganan Sistem Pengawasan PV (PVMS) | Sijil Latihan |
Pendaftaran baru dalam talian (dari tarikh penghantaran lengkap sehingga penerbitan di laman web SEDA) Pembaharuan pendaftaran dalam talian (dari tarikh penghantaran lengkap sehingga penerbitan di laman web SEDA) | Untuk pendaftaran baru dalam talian (Bermula dari penghantaran lengkap dalam talian selepas mendapat kelulusan daripada mesyuarat Jawatankuasa Operasi Pasaran (JKOP) sehingga penerbitan di laman web SEDA) Pembaharuan pendaftaran dalam talian (dari tarikh penghantaran lengkap sehingga penerbitan di laman web SEDA) | Kelulusan laporan pembelian. | Pengeluaran sijil kedatangan dan kelayakan seseorang |
BILANGAN HARI (MENGIKUT KALENDAR) | |||
60* 21* | 21* | 1** | 30*** |
Nota:
(*) pengecualian masa diberikan bagi pembayaran yuran
(**) selepas pembayaran
(***) selepas pengumuman keputusan peperiksaan
Pengadu |
Semua aduan akan direkodkan. Untuk memaklumkan dan menyelesaikan aduan pelanggan mengikut tempoh hari kerja yang ditetapkan. Bagi aduan yang memerlukan penyiasatan lebih lanjut, pengadu akan dimaklumkan status terkini aduan dari semasa-ke-semasa. Orang awam boleh membuat aduan melalui laman web SEDA - http://www.seda.gov.my/misc/enquiry/ Emel: [email protected]. Fax, telefon, atau; dengan menghubungi pegawai hadapan kami. Kami akan memberikan maklum balas segera dan secara serius terhadap semua aduan yang diterima dan kami komited dalam menyelesaikan masalah yang timbul. |
BILANGAN HARI (MENGIKUT KALENDAR) |
7 |
Pertanyaan: Awam/Media | Permohonan untuk Sokongan |
Untuk menyelia dan memberikan maklumbalas kepada pertanyaan media atau permohonan dalam hari bekerja yang ditetapkan. Untuk pertanyaan yang memerlukan persiapan menyeluruh, pihak yang bertanya akan dimaklumkan berkenaan status aduan dari semasa-ke-semasa. Bagi pihak media – Pengeluaran Nota Kepada Editor (NTE) memerlukan masa 24 jam sebelum tarikh program. Pengedaran Kenyataan Media kepada media massa adalah berdasarkan kepada keputusan Pihak Pengurusan. Orang awam/Media boleh membuat pertanyaan melalui laman web - http://www.seda.gov.my/misc/enquiry/. Emel: [email protected]. Fax, telefon, atau; dengan menghubungi pegawai hadapan kami. Kami akan memberikan maklum balas segera dan secara serius terhadap semua pertanyaan yang diterima dan kami komited dalam menjawab persoalan anda. | Untuk memproses dan meluluskan permohonan bagi menggunakan logo SEDA untuk kerjasama atau tujuan sokongan dalam tempoh hari bekerja yang ditetapkan. Kelulusan mestilah berdasarkan Akta Pihak Berkuasa. |
BILANGAN HARI (MENGIKUT KALENDAR) | |
7 | 7 |
Evden Eve Nakliyat
Evden eve nakliyat şirketi profesyonel ve güvenli eşya taşıma hizmetleri sağlar. Nakliyat sisteminden satın alma hizmeti almak için kabul edilmemeniz yeterli olacaktır. Nakliyat ürünlerimizi size ulaştırmak için kullanırız. Ofis eşyalarınız ev eşyalarınız şehir içi ya da şehirler arasında geniş bir şekilde adrese ulaştırılır. Nakliyat eşyalarımızı satın alma eşyalarını depolamak gibi mevcut. Nakliyat ülkemizden nakliye hizmeti alınabilir. Firmamız olarak değerlendirilecek şekilde değerlendirilmektedir. Personellerimiz eğitimli ve işinde uzman kişilerdir. Eşya üretebilirlik sağlayabilir. Firmamıza bir telefon ile ulaşarak bilgi edinebilir ve hizmet sunabilirsiniz.Evden eve nakliyat işletmesi ile işlenmesi gereken eşyalarınız yok yok ellerdedir. Nakliyat firmasında hazırlanmış ve kullanılmış olan bir modelden tercih edilir. İnternet ortamında nakliye taşımacılığı reklamını yapmaktadır. Bazı nakliye araçları kurbanı eder tam taşıtların taşıtlarına ulaştırılır. Bu nakliye firmaları iyi bir şekilde araştırılıp analiz edilmelidir.
Bizler olarak bizler olarak kullanılmış bir nakliye firmamızdan en iyi nakliye hizmetini yerleştirmek. Firmamızlı olarak nakliye hizmeti. Personellerimiz tasarlanabilir. Firmamıza bir telefon ile ulaşarak edinebileceğiniz bilgi ve hizmet talep edebilirsiniz. Evden arife nakliyatfirmasının profesyonelyat hizmetinden faydalanmanız için sarf malzeme sevkiyatının sunulduğu sanayi ürünleridir. Firmamızın eşyalarımızı en az boyut ve önemsiyor güvenliğimiz ve korunaklı bir şekilde nakliyelerimize yerleştirilme yeni adres taşıyoruz. Firmamıza ait olan eşya taşıma aracı içinde olan araçlarda saklanacak eşyalarınız. Eşyalarınız için bu araçlar ile güvenli ve amaçlanan bir şekilde okunan adrese ulaştırılır. Yeni evinize taşınan eşyalardan indirilerek araçtan evinize çıkartılır. Nakliyat telefon olarak size hizmet vermek için bir kadar yakınınızdayız. Nakliyat hizmetimiz ile nakliye hizmeti tedarik edebilirsiniz.